Perşembe, Aralık 04, 2008

Osmanlı Cumhuriyeti

Osmanlı Cumhuriyeti



Gani müjde, Ata demirer, Vildan Atasever, hatta bir kısmında Sezen Aksu.. Bilindik ve iyi isimler.. Ve bir cumhuriyeti Osmanlı Cumhuriyeti.

Ata Demirer denilince tabi ki akla komedi geliyor, e hadi girelim de gülelim diyerek girdiğim ve ağlayarak çıktığım bir film oldu. Hiç beklemediğim şekilde devam etti. Esas olarak Atatürk'ümüzü, Osmanlı'yı ve Amerikan mandasını konu alsa da özünde bir aşk filmi izledim.

Aşk filimleri zaten son günlerde beni takip etmekte.. "Film izleyelim, elinde ne var?" diye sorduğum arkadaşımın elinde "melekler şehri"nin olması, jim carry komedidir diye izlediğim filiminin de büyük bir aşk acısını anlatıyor olması, hatta "örümcek adam"ın da beni ağlattığı dikkate alınırsa benim için çok duygusal bir filimdi "Osmanlı Cumhuriyeti".Keşke filimin ikinci yarısında şu konuyu işlemiş olsalardı.. "Atatürk bir on sene daha yaşamış olsaydı." Sene 1948! Çok mu siyasete girerdi.. Sanırım.. İktidara isyancı bir film olurdu.. Tabi kimse bu riski almaz, onun yerine bir çuval kömür alır.. Şu anda o durumdan tek farkımızın sınırlarımızın en doğusunun Ankara kasabası olmaması olduğunu düşünüyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder