Pazartesi, Ekim 13, 2008

Ekonomi?

nedir ekonomi?

Şimdiye kadar ekonomi denilince aklıma gelen tek şey ailemin ay sonlarında boş buldukları herhangi bir kağıda ( bu bazen bir dergi kenarı bile olabiliyordu..) yaptığı gelir gider şeysi ve 20milyon karşılığında yaptığım vergi iadesi bişeysiydi..

Yok öyle değilmiş.. Sevgili entellektüel ekonomi hocamız sağolsun, onun sayesinde kendimi hiç bir şey bilmeyen, anca söylenen halk kesiminden hissettim.. ve bunu yazdığımda yeniden kendime sordum şimdi; acaba öyle miyim?

ekonomi.. makrosu mikrosu sağı solu falanı filanı! karışık.. zor zanaat. cnbc-e'de ekonomiyi, borsayı görürdüm ben.. Sesini kısıp ondan sonra başlayacak olan ingiliz bir anne ve kızını anlatan Gillmore Girls dizisini beklerdim.. tek anlamı buydu..

Ama az önce ekonomi dersinden çıkmış biri olarak gidip kütüphanedeki tüm ekonomi kitaplarını okuma isteği ile doluyum!

Ekonomi nedir diye sorsam bu yazıya bir tek yorum gelmez bence.. Denemekte fayda var.. Seçim, kıtlık, fayda.. öhöhöm neyse.. Ekonomi nedir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder